Vidriga mardrömmar

Jag har alltid drömt livligt men sen typ mitt i första trimesterna har det gått upp på en ny nivå.
Först var det bara mer detaljrikt men vardagliga drömmar, typ att jag gick och handlade och att allt var superrealistiskt och detaljerat. Men nu in i andra trimestern har det blivit lite mer surrealistiskt och ibland riktigt obehagligt.

I natt drömde jag på att jag var på en klassresa med några av mina kursare och att jag plötsligt kunde känna Fröet jättetydligt nere i höger fossa. Först blev jag glad för att det var så tydligt att jag kunde urskilja små revben och jag bad folk känna. Men sen fortsatte drömmen och Fröet rörde sig inte utan bara låg där nere som en orörlig, benig bröstkorg. Och till sist drömde jag att jag fick en blödning från underlivet som jag stressat insåg att jag inte skulle hinna kolla upp förrän efter min tenta imorgon (har tenta imorgon i verkligheten, kul med element av realism för att göra drömmen mer verklig = obehaglig).
Föga förvånande vaknade jag och grät men så fort jag var vaken insåg jag att det var en dröm och så sparkade Fröet mig ganska snabbt därefter, mycket gulligt att hen försökte lugna ner sin nerviga morsa med att sparka hårdare än någonsin så att Simon hann känna också.

Förra veckan drömde jag istället om ett läskigt hus där jag skulle sova över, vilket slutade med att jag blev kvävd av en tunn, slingrig spökhand som gled upp från under sängen. Då vaknade jag av att Simon stod över mig i panik för gissa vem som gjort kvävningsljud i sömnen? Jo visst, högljudda gurglingar. Vilket såklart förvirrade mig supermycket när jag insåg att jag gjort ljuden på riktigt, var allt på riktigt då? Både jag och Simon låg resten av natten och var skraja. Han trodde i sitt nyvakna tillstånd verkligen jag var döende på riktigt och vågade inte lämna mig ifred för att gå och dricka vatten ens. Och jag vågade inte gå och kissa vilket är drygt som bara den när en är gravid pga måste alltid kissa typ.

Nej, fy fasiken. Spare me.

Comments

Popular Posts